Az alacsony törlesztő részlet csapdájába könnyű belesétálni. Ilyenkor általában a vevő rövidtávon gondolkodik, és annyi jár csupán a fejében, hogy havi kevés pénzért lehet egy jó autója. Arra viszont sosem, vagyis csak később gondol, hogy ez a jó autó sokkal többe kerül neki, mint a havi 20-30 000 Ft. Ugyanis korántsem a havi törlesztés az autó egyetlen költsége.

Nézzük, mivel kell még számolnunk

Biztosítások

  • Casco biztosítás

    Az autótulajdonos dönti el, kell-e neki vagy sem. Ha casco-szerződést köt, akkor havi díjat fizet, ami 10-20 000 Ft körül mozog. Ha nem köt casco-t, akkor is kell fizetni (igaz nem annyit): egyszeri kockázati kamatfelárat, illetve, ha bármi baj történik az autóval (pl. lopás, totálkár, töréskár), annak teljes költségét a tulajdonosnak kell viselni.

  • Kötelező felelősség biztosítás

    Összege autótípustól függ, de ez is lehet akár havi 10-20 000 Ft.

Teljesítmény adó

Ezt évente csak egyszer kell fizetni, ami egy átlagos 120 lóerős autónál kb. 30 000 Ft. körüli összeg.

Szervizdíjak

Sokféle létezik, ezért ez havonta változó összeg, de biztosan nem alacsony.
  • Rendszeres szerviz: az elhasználódott, elkopott alkatrészek, illetve a téligumi- és nyárigumi-, olaj- vagy ablakmosó-folyadék cseréje.
  • Eseti szerviz: ha bármi meghibásodás történik az autóban.

Üzemanyag

Az emelkedő üzemanyag árakkal az egyik legjelentősebb kiadás egy autónál.

Egyéb kiadások

Pl. autópálya-díj, parkolási díj.