Az általános  finanszírozási konstrukció roppant egyszerű: a gépjármű vételára és a a rendelkezésünkre álló saját rész különbözeteként meghatározzuk a szükséges hitelösszeget, és ezt fizetjük havonta, egyenlő részletekben. A maradványértékes finanszírozás bonyolultabb, de a gyorsabb tőkemegtérülés (tőkefogyás) miatt jobb alternatíva lehet, mint az egyenletes, hosszú futamidejű általános konstrukciók. A futamidő elején két összeget állapítunk meg:
  • havi törlesztés: ez az alacsonyabb
  • maradványérték: az utolsó havi törlesztő részlet, ami magasabb a többi részlet összegénél
A maradványértékes finanszírozásánál két érdek harmonikus találkozásáról van szó:
  • A finanszírozónak az a fontos, hogy a maradványérték a várható piaci érték alatt legyen
  • Az ügyfélnek az alacsony havi törlesztés számít (egy hétköznapi, hasonló futamidőre szóló hitelhez képest)
Minél nagyobb lesz a maradványérték, annál alacsonyabb a havi törlesztés. Nyugat-Európában már régóta a maradványértékes finanszírozás a legkedveltebb, mivel kiszámítható. A futamidő végén van tehát egy autónk és egy nagyobb összegű részlet, a maradványérték. Három lehetőségünk van a maradványérték kiegyenlítésére:
  • Az autót megtartjuk, és kifizetjük a maradványértéket. Ezzel lezárjuk a szerződést, autónk tehermentessé válik.
  • Az autót eladjuk, és a befolyó összegből kifizetjük a maradványértéket. Mindezek után maradhat még annyi pénzünk, amivel belevághatunk egy újautó-vásárlásba: ami marad, lehet a kezdő részlet.
  • Előfordulhat, hogy az autót szeretnénk megtartani, de a maradványértéket nem tudjuk egy összegben kifizetni. Ilyenkor a maradványérték összegét külön módosítási díj nélkül, a már megszokott havi részletek formájában fizethetjük vissza.
Amennyiben a maradványértékes konstrukcióról további részletekre kíváncsi, látogasson el a Vario lízing menüpontra.